HELPOSTILASKU PILVIPALVELUN SOPIMUSEHDOT
1. Yleistä
Näitä sopimusehtoja (myöhemmin ”Ehdot”) sovelletaan kaikkeen HelpostiLasku Pilvipalvelun (myöhemmin ”Palvelu”) käyttöön. Palvelu on tietoverkon välityksellä tarjottava taloushallinnon ohjelmistopalvelu.
Sopimuksen osapuolet ovat Billgo Oy (myöhemmin ”Billgo”) ja asiakas (myöhemmin ”Asiakas”), jonka käytössä Palvelu on. Nämä Ehdot muodostavat Asiakkaan ja Billgon välisen koko sopimuksen (myöhemmin Sopimus).
2. Sopimuksen syntyminen ja päättyminen
Palvelun käytön edellytyksenä on Ehtojen hyväksyminen.
Sopimuksen irtisanomisen ehdot määräytyvät sen mukaan, onko Asiakkaalla käytössään Palvelun maksuton koekäyttö vai Palvelun maksullinen tilaus.
Palvelun maksuton koekäyttö päättyy ilman erillistä irtisanomista 30 päivän määräajan kuluttua umpeen.
Jos Asiakas on tilannut maksullisen Palvelun, Asiakas voi irtisanoa Sopimuksen ilmoittamalla asiasta kirjallisesti Billgolle viimeistään vuorokautta ennen uuden tilausjakson alkamista. Tilausjakso on sovittu etukäteen, ja se ilmenee laskusta. Jos irtisanomista ei tehdä, Sopimus jatkuu automaattisesti uudella hinnaston mukaisella tilausjaksolla. Hinnasto on saatavilla osoitteesta https://helpostilasku.com.
Billgo voi irtisanoa sopimuksen välittömästi, jos Asiakas rikkoo Ehtoja.
3. Billgon vastuu
Billgo luovuttaa Asiakkaalle tilauksen mukaiset oikeudet käyttää Palvelua ja vastaa siitä, että Palvelu on sopimuksen mukainen.
Billgo korjaa Palvelussa ilmenevät viat mahdollisimman nopeasti. Palvelun tuottaminen voidaan keskeyttää kohtuulliseksi ajaksi, jos se on tarpeen asennus-, muutos- tai huoltotoimenpiteiden vuoksi.
Billgon korvausvastuu Asiakkaalle on rajoitettu yhden kuukauden palvelumaksuun.
Välillisiä vahinkoja tai toisen sopijapuolen tietojen tai tiedostojen tuhoutumisesta, katoamisesta tai muuttumisesta ja tästä aiheutuneita vahinkoja ei korvata. Välillisenä vahinkona pidetään esimerkiksi saamatta jäänyttä voittoa.
Billgo ei vastaa mistään vahingoista, jotka aiheutuvat Asiakkaan loppuasiakkaille tai toimista, joita Asiakkaan palveluksessa olevat henkilöt suorittavat
4. Asiakkaan vastuu
Asiakas vastaa siitä, että Asiakkaan vastuulla olevat tehtävät tehdään sopimuksen mukaisesti ja huolellisesti.
Asiakas vastaa siitä, että Palvelu soveltuu asiakkaan käyttötarkoitukseen, ja että se täyttää Asiakkaan Palvelua koskevat vaatimukset.
Asiakas toimittaa Billgolle riittävät ja oikeat tiedot Palvelun toimitusta varten ja vastaa toimittamistaan tiedoista ja niiden muutoksien ilmoittamisesta.
Asiakas vastaa Palvelun käyttämiseen tarvitsemiensa laitteiden, yhteyksien ja ohjelmistojen hankkimisesta ja toimintakunnosta.
Asiakas vastaa siitä, että Palvelun käyttäjätunnus ja salasana säilytetään huolellisesti, ja että niitä ei paljasteta kolmansille osapuolille.
Asiakas on vastuussa kaikesta käyttäjätunnuksellaan ja salasanallaan tapahtuneesta Palvelun käytöstä.
Asiakas sitoutuu viipymättä ilmoittamaan toimittajalle käyttäjätunnuksen tai salasanan joutumisesta kolmannen osapuolen tietoon tai epäilemästään väärinkäytöstä.
Asiakas vastaa siitä, että Palvelun käyttäjätunnukseksi on asetettu asiakkaan käytössä oleva sähköpostiosoite ja käyttäjätunnuksena toimivan sähköpostin muutoksesta on ilmoitettava viipymättä Billgon asiakaspalveluun.
Asiakas vastaa siitä, että Palvelua ei käytetä tavalla, joka loukkaa lakia, hyvää tapaa tai kolmannen osapuolen oikeuksia, tai joka haittaa tai kohtuuttomasti kuormittaa Palvelua, uhkaa tietoturvaa tai -suojaa, haittaa Palvelun käyttäjiä tai kolmansia osapuolia tai on muuten Ehtojen vastaista.
5. Oikeudet ja asiakkaan aineisto
Tällä Sopimuksella ei siirretä olemassa olevia immateriaalioikeuksia sopijapuolten kesken.
Asiakkaan aineiston, kuten Palveluun tallennettujen loppuasiakkaiden tietojen, omistusoikeus ja immateriaalioikeudet kuuluvat asiakkaalle tai kolmannelle osapuolelle. Asiakas vastaa Asiakkaan aineistosta ja siitä, ettei aineisto loukkaa kolmannen osapuolen oikeuksia tai voimassa olevaa lainsäädäntöä.
Immateriaalioikeudet Palveluun, kuten sen lähdekoodi, ja siihen tehdyt muutokset, kuuluvat Billgolle tai kolmannelle osapuolelle.
6. Henkilötietojen käsittely
Asiakkaan tallentaessa Palveluun henkilötietoja Billgo ja sen alihankkijat toimivat henkilötietojen käsittelijöinä ja Asiakas rekisterinpitäjänä.
Asiakas vastaa rekisterinpitäjänä siitä, että Palveluun siirrettävien henkilötietojen käsittely on Asiakkaan osalta lain mukaista.
Billgon on toteutettava tarvittavat tekniset ja organisatoriset toimenpiteet henkilötietojen suojaamiseksi luvattomalta ja laittomalta käsittelyltä käsittelyn sekä torjuakseen henkilötietojen tahattoman katoamisen, muutoksen, tuhoutumisen tai vahingoittumisen. Billgon on varmistettava se, että henkilötietoja käsittelevät henkilöt ovat sitoutuneet salassapitovelvollisuuteen ja henkilötietoja käsitellään ainoastaan työtehtävien yhteydessä sovitussa käyttötarkoituksessa.
7. Alihankkijat
Billgolla on oikeus käyttää alihankkijoita tietojen käsittelyssä. Asiakas voi kirjallisesti pyytää tiedon käytetyistä alihankkijoista.
Jos alihankkija käsittelee henkilötietoja, Billgo vastaa siitä, että kirjallinen sopimus velvoittaa alihankkijan noudattamaan samoja velvollisuuksia ja sitoumuksia, jotka Sopimuksen tai lain mukaan soveltuvat Billgoon.
Billgon on ilmoitettava kirjallisesti asiakkaalle muutoksista henkilötietojen käsittelyyn osallistuvissa alihankkijoissa. Asiakkaalla on oikeus vastustaa muutoksia irtisanomalla sopimus 30 päivän irtisanomisajalla.
8. Hinnat
Jos Palvelulle ei ole sovittu kirjallisesti muuta hintaa, noudatetaan tilaushetkellä voimassa olevaa Billgon hinnaston mukaista hintaa.
Asiakas maksaa tilausjaksoja koskevat maksut etukäteen sovitun laskutusvälin mukaisesti.
Billgolla on oikeus muuttaa Palvelun hintaa ilmoittamalla muutoksesta ja hinnan muutos astuu voimaan seuraavasta laskutusjaksosta.
Hinnanmuutoksella ei ole vaikutusta ennen sen voimaantuloa alkaneiden laskutusjaksojen maksuihin.
Maksun myöhästyessä Billgolla on oikeus periä viivästyskorkoa sekä maksukehotusmaksu eräpäivän jälkeiseltä ajalta.
Asiakas on velvollinen korvaamaan maksun viivästymisestä tai laiminlyönnistä mahdollisesti aiheutuneet perintätoimiston maksut ja oikeudelliset kulut.
Jos erääntynyttä maksua ei ole suoritettu, Billgo voi estää Palvelun käytön tai irtisanoa Sopimuksen.
Billgolla on oikeus veloittaa käytön uudelleen aloittamisesta maksu, mikäli Palvelun avaaminen on Billgon arvion mukaan mahdollista.
9. Vastuunrajoitus
Kumpikaan sopijapuoli ei vastaa viivästyksestä tai vahingosta, joka aiheutuu sopijapuolen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota sopijapuolen ei kohtuudella voida edellyttää ottaneen huomioon sopimuksentekohetkellä ja jonka seurauksia sopijapuoli ei myöskään kohtuudella olisi voinut välttää tai voittaa. Ylivoimaisena esteenä ovat mukaan lukien, mutta rajoittumatta, viat tai toimintakatkot kolmansien osapuolien laitteissa tai tietoverkoissa, tietomurrot ja palvelunestohyökkäykset
10. Muut ehdot
Billgo vastaa siitä, että Palvelussa oleva asiakkaan aineiston varmuuskopioidaan vähintään kerran vuorokaudessa. Velvollisuus voidaan täyttää myös muulla samaan lopputulokseen johtavalla teknisellä toimenpiteellä kuin varmuuskopioinnilla.
Jos Palveluun tallennettu asiakkaan aineisto on tuhoutunut, kadonnut, muuttunut tai vahingoittunut asiakkaan käytettyä käyttäjätunnusta ja salasanaansa taikka asiakas on muuten omalla toiminnallaan tuhonnut, kadottanut, muuttanut tai vahingoittanut aineistoa, ja Billgon arvion mukaan sen palauttaminen mahdollista, Billgolla on oikeus veloittaa maksu aineiston palauttamisesta.
Asiakkaan käytössä olevan levytilan maksimikoko on rajoitettu kahteen (2) gigatavuun. Rajoitus koskee ainoastaan Asiakkaan palveluun lataamien liitetiedostojen viemää tilaa. Mikäli levytilan käyttö ylittää määritellyn rajan, Asiakas voi tilata käyttöönsä lisätilaa. Billgo veloittaa lisätilasta hinnaston mukaisen korvauksen.
11. Sopimuksen siirtäminen
Asiakkaalla ei ole oikeutta siirtää Sopimusta osaksikaan ilman Billgon kirjallista suostumusta.
Billgolla on oikeus siirtää Sopimus kolmannelle osapuolelle.
12. Muutokset
Billgo varaa oikeuden muuttaa Ehtoja. Muuttuneet Ehdot julkaistaan Palvelussa ja Billgon verkkosivuilla.
13. Erimielisyydet
Sopimuksesta aiheutuvat erimielisyydet ratkaistaan yleisessä tuomioistuimessa.